torsdag 25 november 2010

vatten...brist....

Vaknar kl 06.00 av alarmet...dags att stiga upp....efter en kväll med jobbmöte följt av en trevlig middag på stan med nya jobbet! Upptäcker snabbt att det finns inget vatten i kranen!!! Jag ska ju duscha och göra kaffe och...och...

Mannen vaknar och efter en stund inser han stundens allvar...öhhh...då blir det kanske inget kaffe heller...? Ehh...nej vännen min ;-) det lär det inte bli...

Börjar ringa runt för att få en förklaring och råd/hjälp...men nix...ingen öppnar före kl 08.00...

Frukost blir det trots allt följt av dagislämning (någerlunda smidig) och sen till nya jobbet!! Stormar in med tandborsten i högsta hugg...

Efter detta börjar en spännande resa att "luska" ut VEM som kan bära ansvaret för denna kusliga upptäckt och vem som möjligtvis kan råda bot på densamma...
Till slut får jag tag på en trevlig dam som vänligt förklarar för mig att...jodå det är ett brott på ett rör längre ner i gatan och de håller på att laga det. TACK!!!! Under tiden kan du hämta vatten i gathörnet, säger den vänliga damen hjälpsamt.
Ehh..jaha säger jag. HUR då?
Jaaaa....med en hink kanske säger damen...
Men...rent fysiskt...finns det plötsligt en slang med vatten i hörnet frågar jag, med stor svårighet att dölja ett skrattanfall...NEEEJ verkligen inte säger damen....de har väl satt ut en tank eller nått....jaha säger jag och tackar så väldigt mycket för informationen!

När jag på kvällen kör hem ser jag att det sticker upp ett rör ur trottoaren och på detta rör finns...just det!!! En vattenkran!!!!

Helt fantastiskt!!!

Vi vet alltså inte vad som döljer sig under den mark vi traskar omkring på.....

Kanske bäst så :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar